Conversieoptimalisatie

Waarom conversieoptimalisatie?

Stel je voor, je hebt een winkel en je weet veel mensen naar binnen te trekken. Eenmaal binnen is de winkel een chaos, de kassa werkt niet en het personeel heeft ook een slechte dag. Precies, de verkoop blijft nul. Zo werkt het online ook. Je kunt de route naar je website nog zo goed inrichten, maar als gebruikers en klanten niet converteren, is het zonde van het geld.

Door de juiste inzet van technologie en analyses brengen wij precies in kaart waar binnen jouw website nog kansen liggen om er een geoliede winkel van te maken, uiteraard ondersteunen we ook bij de implementatie.

Wat levert het mij op?

  • Meer converterende bezoekers
  • Meer omzet en leads
  • Verhoog de gebruiksvriendelijkheid

Vrijblijvende groeianalyse?

    Onderdelen

    A/B testen

    Wij adviseren nooit om direct veranderingen door te voeren, maar gerichte A/B testen uit te voeren, te analyseren of het gewenste effect daadwerkelijk significant is en vervolgens pas te veranderen. Je kunt hierbij denken aan het aanpassen van kleuren, locaties, teksten, afbeeldingen etc.

    UX design

    Design is niet alleen hoe het eruit ziet of hoe het voelt, design is ook juist hoe het werkt. Door in kaart te brengen waar de kansen liggen, zullen gebruikers je website beter gebruiken, vaker terugkomen en een beter gevoel hebben bij jouw merk.

    Heatmaps

    Door het maken van heatmaps en clickmaps breng je precies in kaart waar gebruikers klikken en hoe zijn/haar bewegingen zijn. Op basis van die informatie kan je noodzakelijke info op de plekken zetten die voor de gebruiker dus veel gebruikt worden.

    Recordings

    Aan de hand van recordings krijg je nog meer specifieke informatie. Mocht uit de data blijken dat er te veel mensen afhaken op het winkelmandje bijvoorbeeld, kan je aan de hand van recordings zeer kwalitatief zien waar dat aan ligt om vervolgens aanpassingen hierop te maken.

    Over ons

    Wij zijn een bedrijf dat gelooft wanneer goede mensen en data elkaar kruisen, alles mogelijk is. Door het combineren van mensen, ervaring, automatisering en een mensgerichte aanpak weten wij in elke case het verschil te maken.